Door persoonlijke omstandigheden is dit forum wat verslonst.
Ik hoop nu wel te kunnen opbouwen naar een gezellig forum

Welkom bezoeker,

Dit forum heeft niets met FB te maken, en is particulier{dat is ook de reden dat er geen duizenden leden zijn :cry: } Hier wordt wel gemodereerd, schreeuwers en ruziemakers zoals op Facebook worden hier verwijderd! ik hoop hier een gezellige groep samen te krijgen
Alleen voor gezellige bierdrinkers en hobby brouwers.

Schrijf u in als lid, het kost niets en u heeft de mogelijkheid ook om zelf uw account weer te verwijderen.
U bent wel verplicht om de leeftijd in te vullen!

Spammers, trollers, onruststokers, ruziezoekers, betweters worden hier verwijderd.
Hier zijn we voor onze hobby en respecteren elkaar. Ook al zou de bier gemengd worden met baby voeding. :o Als men het lekker vind, respecteer het. :mrgreen:

Proost!

Eén keer bier gebrouwen.

Brouwt u zelf bier, het zou leuk zijn als u hier een verslag zou bijhouden
Willem
Beheerder
Contacteer:
feb 2019 02 13:21

Eén keer bier gebrouwen.

Van de kids had ik een bier brouw pakket gehad.
Omdat ik lichamelijk niet meer zo sterk ben, heb ik dit samen met mijn vrouw gedaan.

Het is nog een hele klus geweest, zeker als het zo summier beschreven staat. Uiteindelijk is het toch gelukt en konden we de flessen vullen.

Voor de nagisting had ik er een flinke kwak honing doorheen gemengd en dan laten staan, en wachten dat het klaar is.
En dat duurt lang als je voor het eerst bier maakt.

Uiteindelijk zag het bier er niet helder uit en had geen idee of het wel te drinken was.
Mijn schoonzoon die ook van een lekker biertje houd had ik gevraagd of hij mee kwam proeven.

Hij nam de eerste slok en zei gelijk, dat is best goed>
Nu kon ik het ook proberen :mrgreen: . Bij de eerste slok had ik al door dat er iets meer alcohol in zat dan een regulier biertje.

Na één flesje bier had ik al genoeg.
Mijn schoonzoon lustte er nog wel één, en dat heeft hij geweten.

De weg naar huis was ineens 3 keer zo lang als normaal :lol: :lol:

Uiteindelijk, bier brouwen is erg leuk.
Maar voor kleine hoeveelheden die je in flessen maakt, dan is het veel werk.

{MAAR WEL LEKKER :mrgreen: }
Met vriendelijke groeten,

Willem

Plaats reactie

Social Media